Enligt vår arbetsmiljöpolicy skall:
- Personsäkerhet ska alltid ha högsta prioritet.
- Alla anställda ska kunna vara med och påverka sin arbetsmiljö.
- Alla anställda har ett ansvar i att verka för en god trivsel och säkerhetskultur.
- Tillbud och olyckor ska rapporteras, utredas, åtgärdas och kartläggas.
- Chefer ska visa engagemang och samverka för en bättre arbetsmiljö.
- Resurser ska ges till friskvård som har en positiv och förebyggande effekt på hälsan.
- Våra arbetsplatser ska vara alkohol- och drogfria. Alkohol- och drogmissbruk ska förebyggas och motverkas.
- Tidiga rehabiliteringsåtgärder och arbetsanpassning ska verka för att förebygga sjukskrivning.
- Förebyggande arbetsmiljöarbete ska ske i nära samarbete mellan ledning, medarbetare, skyddsorganisation och företagshälsovård.
- Utbildning och information inom arbetsmiljöområdet ska ske kontinuerligt.
- Nolltolerans ska råda mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.